maandag, december 18, 2006

Donker/licht

Eén van de meest deprimerende dingen die je kunt meemaken is volgens mij nog altijd: opstaan als het buiten alweer donker is. Nou neemt Noorwegen een deel van de schuld op zich als het gaat om gevoelens als 'alweer een hele dag verslapen' maar toch. De afgelopen twee weken was het donker als de hel hier, met fijn stormachtig nat grijs rotweer dat ook in Nederland menig een december verziekt. De donkere dagen voor kerst, aangenaam. Ondertussen was het grasveld chagrijnig groen en begonnen de Noren beginnen handenwringend te vrezen een keer géén witte kerst te krijgen. De verwende nesten. Gisteren voelde dus de winter eindelijk aan dat 'ie er maar eens wat aan moest gaan doen en bevroor alles. Sneeuw is er nog steeds niet, maar wel een ijskoude glasheldere lucht die je oren doet tintelen. Én een strakblauwe lucht heel totaan de avond komt! (ok, die komt om een uur of 4, maar toch!) Yippie.

2 Comments:

Blogger frk said...

ik heb er zin in :)
donker/licht klinkt wel als iets voor mij.. tot gauw, xfrk

1:50 p.m.  
Blogger Frans-Jan said...

hee carline, ik moet 12 en 13 februari in Lund zijn (vlakbij Malmo) dus dan is het natuurlijk geen probleem om ook bij Oslo langs te gaan. ;)
Hou die week dus vrij! En janna moet ook mee, vind ik!

2:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home